FOLYTATÓDNAK AZ M1-ES AUTÓPÁLYA HELYREÁLLÍTÁSI MUNKÁLATAI

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, a Kormány támogatásával 2018-ban közel 15 kilométeren újult meg az M1-es autópálya. 2019-ben pedig minden eddiginél nagyobb volumenben, összesen 71 pályakilométernyi szakaszt érintő helyreállítási munkák indultak el. A munkálatok több szakaszon is folytatódnak.

Az M1-es autópálya helyreállítása folytatódik a 45-ös és az 57-es kilométerszelvények között. Azért, hogy a továbbiakban is megmaradjon az autópálya kapacitása, az érintett szakaszon sávelhúzásos terelés mellett, 2x2 sávon haladhat majd ezentúl is a forgalom.

A kivitelezők a fentieken kívül az előzetes ütemterveknek megfelelően folytathatják a pálya másik szakaszán is a helyreállítási munkákat. Így a Budapest felé vezető oldalon a 17-es és a 30-as kilométerszelvények között újabb sávelhúzásos terelést építettek ki. A munkaterület kiépítését követően lezárták a helyreállítási munkák idejére a Budapest felé vezető oldalon az autópályára vezető, 18-as kilométernél található biatorbágyi felhajtót, továbbá a Hegyeshalom felé vezető oldalon, a 27-es kilométerszelvényben található Zsámbék-Herceghalom csomópontot, illetve a 28-as kilométernél lévő zsámbéki pihenőt. Az 27-es csomópontban a Hegyeshalom felé vezető oldalon sem lehajtani, sem felhajtani nem lehet majd. Kijelölt terelőút az 1-es főút és az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldala lesz, le- és felhajtani a 22-es kilométerben lévő Sasfészek-tó pihenőn keresztül lehetséges majd.

Szintén az M1-es autópályához kapcsolódik, hogy befejeződtek az új szárligeti csomópont tavaly elkezdett kivitelezési munkái a 48-as kilométerszelvényében. Az új csomópont munkálatai során a kivitelező mintegy 9100 tonna aszfalt burkolatot, továbbá burkolt árkokat, folyókákat, zárt csapadékvíz csatornát és acél szalagkorlátot épített ki, felfestette a burkolati jeleket és új jelzőtáblákat helyezett ki. Az autópálya jelenleg zajló helyreállítási munkái miatt 2020. április 6-tól ideiglenesen a csomópont Budapest felőli lehajtó és a Győr felé vezető felhajtó ágát nyitják meg a szakemberek a közlekedők előtt. 2020 május elejétől pedig a csomópont valamennyi le- és felhajtó irányába használható lesz. A csomópont megnyitásával nem változik a Fejér és Komárom-Esztergom megyei autópálya matricák érvényességének határa. A Komárom-Esztergom megyei matricával rendelkező autósok a bicskei csomópontig, a Fejér megyei matricát használók pedig továbbra is a Tatabánya-Óváros csomópontig jogosultak az autópálya igénybevételére.

A helyreállítási munkákhoz kapcsolódó aktuális korlátozásokról, az érintett csomópontok, fel- és lehajtók aktuális zárásairól vagy újranyitásáról folyamatosan, naprakész információk érhetőek el a www.utinform.hu oldalon.