Főmenü
Bicskéről
Városháza
Polgármesteri hivatal
Bicskei Járási Hivatal
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Egészségügy
Intézmények és gazdasági társaságok
Önkormányzati alapítványok
Közérdekű adatok
Galériák
Álláspályázatok
Adatkezelési tájékoztató
Főépítész
Szolgáltatáskereső
Tisztítsuk meg az Országot!
Választási információk
Partneroldalak
Bejelentkezés
Tisztítsuk meg az Országot!
Az anyakönyv alapján az ügyfél szóbeli vagy írásbeli kérelmére anyakönyvi kivonat vagy hatósági bizonyítvány adható ki.
Az anyakönyvi kivonat kiállítását az érintett, vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén a szülők, vagy a szülők által meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható a hozzátartozó részére, vagy annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához, amennyiben a kérelmező az érdeket igazolja.
Illetékesség: Az az anyakönyvvezető, akinél az anyakönyvi okirat kiállítását kérik.
Szükséges okiratok:
- Átvevő személyazonosítására szolgáló okmány:
- személyazonosító igazolvány vagy útlevél
- lakcímet igazoló hatósági igazolvány
Amennyiben az átvevő meghatalmazott, úgy közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (két tanú aláírásával ellátott) eredeti meghatalmazás.
Ügyintézés határideje és díja Az adat elektronikus anyakönyvbe történő bejegyzésétől számított 8 nap.
Illetékkötelezettség alá eső ügyekben az illeték 2.000.- Ft, melyet illetékbélyeg formájában kell leróni. Hatósági bizonyítvány illetéke 3.000 Ft, melyet illetékbélyeg formájában kell leróni.
Az alkalmazott jogszabályok:
2010. évi I. tv. az anyakönyvi eljárásról
32/2014. (V.19.) KIM rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
1990. évi XCIII. tv. az illetékekről
|
||||
|
||||
|