Folyamatos tájékoztatás az M1 bővítéséről

Főbb adatok, határidők, ütemezés

- A projekt célja az M0‑ás körgyűrűtől a Concó pihenőig (km ~94) tartó mintegy 78 km hosszú szakasz bővítése 2×3 sáv + intelligens leállósáv (ITS) rendszerek beépítésével.

- A M0 → Bicske szakasz befejezésének vállalt határideje: 2028. augusztus 31. 

- A Bicske → Concó (Bábolna környéke) szakasz befejezésének vállalt határideje: 2029. augusztus 31.

 

Időrend – mikor mi történt/történik

2024. ősz
Elindultak az előkészítő munkálatok, melyek nem érintették még a főpályát (próbacölöpözés, növényáttelepítés, régészeti feltárások stb.). Index

2025. március 5–6.
Óbaroknál, Tatabányánál és Komáromnál megkezdték a belső sávok burkolati megerősítését azzal a céllal, hogy a későbbi munkák idején a forgalmat át lehessen terelni. MKFE 

2025. május 27.
Lakossági fórum Bicskén – bemutatták, hogy a 39–61 km-es szakaszon, Bicske és Tatabánya között idén szeptemberben kezdik meg a munkákat. FEOL

2025. július 8.
Lehetőség szerint ekkor indulnak el a főpályát is érintő előkészítő munkák (például a pályák elválasztósávjának kialakítása). Magyar Építők

2025. augusztus végén/nyáron
Intenzív előkészületi munkák zajlottak, több mint 300 cölöpöt mélyen fúrnak, töltésalapozásaik, szélesítések is folynak. Építőkapcsolatok

2025. szeptember 1.
A bővítési munkálatok formálisan megindultak. MKIF

2025. szeptember 3.
A sajtóközlemények szerint ekkor már megkezdődött a fősáv bővítése, a szakaszon jelenleg a középső szakasz (közép­sáv) növényirtása, szolgálati utak kialakítása stb. 

 

 

Bicske szempontjából fontos részletek, kihívások

- A bővítés Bicske és Tatabánya között, a 39–61 km-es szelvény között indul el az első érdemi munkavégzés szeptembertől. FEOL

- Az M0 → Bicske szakaszt eredetileg az állam építette volna, de szerződésmódosítással átkerült az MKIF Zrt. feladatába. 

- A beruházás során 72 meglévő felüljárót és aluljárót kell átépíteni, mert nem férnek el a szélesebb pályán. MKIF

- 11 meglévő csomópont fejlesztése, és 4 új csomópont kialakítása, 2 mérnökségi telep korszerűsítése, illetve pihenőhelyek bővítése és modernizálása is része a projektnek. MKIF

- A pihenőhelyek felújítása, bővítése is szerepel a terveken: elektromos töltőállomások, családbarát kialakítások, játszóterek stb. Origo

- A projekt finanszírozása részben hitelből, részben önerőből folyik: az MKIF Zrt.-nek bele kellett nyúlnia saját forrásokba is, a pénzügyi zárás benyújtására 2025. május 14-én került sor, mely lehetővé tette a tényleges munkálatok megkezdését.

- A közlekedési folyamatos fenntartása kritikus: a bővítés idején is legalább 2×2 sáv biztosítva lesz, de sávelhúzások, sebességkorlátozások, forgalomterelések várhatók. 

2025.09.25. - Friss képek a hídépítésről