- a hivatal gazdasági szervezeteként, a képviselő-testület, a polgármester és a jegyző gazdálkodási és pénzügyi feladatkörében ellátja a döntés- előkészítés és a végrehajtás szervezését, az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságokkal kapcsolatos tulajdonosi döntések előkészítését, a költségvetési, tervezési, számviteli, pénzellátási, leltározási, pénzügyi információs feladatokat,
- előkészíti az iroda tevékenységi területét érintő helyi önkormányzati rendeleteket
- a hatályos jogszabályi keretek között ellátja a költségvetési és fejlesztési pénzeszközökkel való gazdálkodást;
- összeállítja az önkormányzat és intézményei éves költségvetési koncepcióját, illetve költségvetési javaslatát; szervezi és lebonyolítja az éves költségvetési javaslat egyeztetését az intézményvezetőkkel és az érdek-képviseleti szervekkel;
- a Képviselő-testület által elfogadott költségvetés alapján szervezi az intézmények elemi tervező munkáját;
- a minisztérium által előírt formában és határidőben elkészíti az önkormányzat költségvetési és beszámolási tájékoztatóját, valamint eleget tesz az időközi információs kötelezettségeknek;
- figyelemmel kíséri az intézmények gazdálkodását, gondoskodik pénzellátásukról, iránymutatást ad az intézmények gazdálkodási munkájához;
- ellátja a költségvetés módosításához, finanszírozásához kapcsolódó évközi feladatokat;
- előkészíti és végrehajtja a képviselő-testület pénzügyi vonatkozású döntéseit;
- ellátja a Bicske Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat költségvetéséhez, pénzellátásához kapcsolódó számviteli feladatokat;
- összeállítja, elemzi, és testületi tárgyalásra előkészíti az önkormányzat és intézményei költségvetésének időközi és éves végrehajtásáról szóló beszámolóját;
- ellátja a hivatal és az intézmények gazdálkodásával összefüggő pénzügyi és számviteli munkákat;
- kezeli a jogszabályban meghatározott bankszámlákat;
- ellátja az önkormányzati vagyonkataszter pénzügyi vonatkozású feladatait;
- ellátja a hivatal gondnoki feladatait;
- nyilvántartja a vagyoni kört érintő szerződéseket, ellátja az ezzel kapcsolatos gazdálkodási feladatokat;
- ellátja a cél- és címzett, illetve egyéb törvényi támogatások igénybejelentésével, elszámolásával kapcsolatos feladatokat;
- vezeti a jogszabályban előírt számviteli nyilvántartásokat;
- ellátja az ingatlankezeléssel kapcsolatos pénzügyi feladatokat,
- elkészíti a Gazdálkodási Bizottság tevékenységéhez kapcsolódó előterjesztéseket, ill. véleményezi az egyéb pénzügyi vonatkozású előterjesztéseket, az iroda feladatkörébe tartozó ügykörben szakmailag segíti a bizottság munkáját, közreműködik a bizottsági véleményezés elkészítésében,
- a vezetők és a Gazdálkodási Bizottság részére rendszeres tájékoztatást nyújt az aktuális likviditási helyzetről.
- gondoskodik az államháztartásról szóló törvény, valamint a végrehajtásáról szóló kormányrendelet illetve egyéb helyi önkormányzati gazdálkodással összefüggő alábbi szabályzatok elkészítéséről és karbantartásáról:
- számviteli rend, számviteli politika, számlarend
- bizonylati szabályzat
- eszközök, források értékelési szabályzata
- pénzkezelési szabályzat
- felesleges vagyontárgyak hasznosításának, selejtezésének szabályzata
- leltárkészítési, leltározási szabályzat,
- ellenőrzési szabályzat
- kötelezettségvállalás, szakmai teljesítésigazolás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés, rendjének szabályzata
|
Pénzügyi irodavezető
Molnár Enikő |
|
Irodavezető |
|
06-22-565-464 |
|
molnar.eniko@bicske.hu |
|
Kapcsolat központ munkatársai
|
|
|
|
|