Főmenü
Bicskéről
Városháza
Polgármesteri hivatal
Bicskei Járási Hivatal
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Egészségügy
Intézmények és gazdasági társaságok
Önkormányzati alapítványok
Közérdekű adatok
Galériák
Álláspályázatok
Adatkezelési tájékoztató
Főépítész
Szolgáltatáskereső
Tisztítsuk meg az Országot!
Választási információk
Partneroldalak
Bejelentkezés
Tisztítsuk meg az Országot!
A hagyatéki eljárás a halottvizsgálati bizonyítványnak a jegyzőhöz való megérkezését követően, hivatalból induló eljárás.
Az eljárásról értesítést kap az a személy, aki a halottvizsgálati bizonyítványon hozzátartozóként került megjelölésre.
Hozzátartozó nyilatkozik elhunyt ingó és ingatlan vagyonára vonatkozóan.
- Hagyaték hiányában az iratanyag további intézkedés nélkül irattárba kerül.
- Amennyiben elhunyt rendelkezett vagyonnal, úgy hagyatéki leltár kerül felvételre. Ingatlan vagyon esetén azok értékelése követi, majd ezt az előkészítő eljárást követi az iratanyag illetékes közjegyző részére történő továbbítása mellékletekkel együtt.
A közjegyző kitűzi a tárgyalás időpontját, melyre az öröklésben érdekelteket beidézi és átadja a hagyatékot.
Az eljárás jogi alapja:
- A hagyatéki eljárásról szóló 2010.évi XXXVIII. törvény
- a hagyatéki eljárás egyes cselekményeiről szóló 29/2010.(XII.31.) KIM rendelet
- a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló CXL. törvény
Illetékességi terület:
Az elhunyt utolsó állandó lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye, illetve az ingatlan fekvése szerinti jegyző illetékes eljárni.
Eljárási illetékek:
Az eljárás illetékmentes.
I. fokon döntést hozó szerv:
Döntés nem születik, az iratanyag átadásra kerül az illetékes közjegyző részére. Hagyaték hiányában az iratanyag további intézkedés nélkül kerül irattárazásra.
|
||||
|
||||
|